Vogeltjesdans


Ik kocht dit prachtige vogelstofje van Miss Chips 
begin dit jaar bij Mondepot,
maar ging er pas nu mee aan de slag.
Voor het jurkje koos ik voor een eenvoudig patroontje,
het basispatroontje uit SVDHZ 2, met rimpelrokje en kraagje.


Maar de uitvoering verliep niet zo vlot als verwacht. 
Om de één of andere  reden kon ik de kraagdeeltjes
onmogelijk laten overlappen ter hoogte van het middenvoorpand.
Integendeel, ik kwam zelfs enkele centimeters te kort om ze te laten aansluiten bij elkaar.
Ik probeerde het op te lossen door twee oude gouden kringloopknoopjes
tussen de kraagdeeltjes te naaien.
Gelukt? Ik ben nog niet helemaal overtuigd ...



Al heeft Marie het kleedje al enkele keren aan gehad,
en heeft nog niemand mijn foutje opgemerkt.
Dus zo erg zal het dan wel niet zijn
...

stof: vogeltjes zalm; Miss Chips bij Mondepot
patroon: SVDHZ 2


8 opmerkingen:

  1. Ik heb zooooo veel spijt dat ik die niet kocht...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het prachtig zo! Die eerste foto... Haar ogen💟!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het jurkje meer dan geslaagd en dat die kraagdeeltjes niet tegen elkaar staan was me eerst helemaal niet opgevallen (en is zelfs een tikkeltje stoer :) )!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het prachtig, echt waar.
    Zelf maakte ik ook al een jurk uit dit stofje voor mijn meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het stofje hier ook nog in mijn kast liggen! Ik heb het gereserveerd voor de oudste dochter als de jongste volgend jaar haar eerste communie doet want ik vind het zalig mooi! Trouwens, weg met die twijfel over dat kraagje. Net heel mooi op deze manier met die knoopjes ertussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mij betreft helemaal gelukt hoor, mooie jurk!

    BeantwoordenVerwijderen